loading

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

سئو و بهینه سازی وب چیست ؟ سئو و بهینه سازی وب سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ‎سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه... · ‎لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - وبمسترهفت سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ ( اهمیت seo سایت چیست؟) سئو چیست | seo چیست | معنای بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 بهینه سازی وب سایت چیست؟ | چگونه می توان سایتم را سئو کنم! بهینه سازی وب سایت | سئو وبسایت | SEO آموزش سئو و بهینه سازی وب وبمستری سایت با وبمسترهفت ویترین آنلاین خود را با ما بسازید

سئو و بهینه سازی وب چیست ؟ سئو و بهینه سازی وب سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ‎سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه... · ‎لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - وبمسترهفت سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ ( اهمیت seo سایت چیست؟) سئو چیست | seo چیست | معنای بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 بهینه سازی وب سایت چیست؟ | چگونه می توان سایتم را سئو کنم! بهینه سازی وب سایت | سئو وبسایت | SEO آموزش سئو و بهینه سازی وب وبمستری سایت با وبمسترهفت ویترین آنلاین خود را با ما بسازید


 سئو و بهینه سازی وب را اینجوری بشناسیم 

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

سئو یا همان عبارت مخفف S earch E ngine O ptimization  ، همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هدف اصلی آن، کسب جایگاه بهتر در نتایج سرچ شده گوگل می‌باشد. در نظر داشته باشید روزانه کاربران بسیاری کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده را به آنها نمایش میدهد، در این فاصله هر چقدر جایگاه سایت شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر و مخاطب وب سایت خود را خواهید داشت و در این زمان اصطلاحا میشه گفت که سایت شما سئو دار می‌باشد و همچنین برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده است.

 چرا به سئو شدن سایت نیاز داریم ؟

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، یاندکس و از همه مهمتر گوگل با ورود به وبسایت های اینترنتی، محتوای آنها را بررسی کرده و براساس موضوع، ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. و از همین روش وب سایتها در جستجوی کاربران دیده شده و بازدید های خود را افزایش میدهند.

همه ما میدانیم که کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میان نتایج نمایش داده شده پاسخ خود را دریافت میکنند. تعداد جستجو در اینترنت روزانه در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از ۹ میلیارد جستجو در روز انجام میشود و همچنین هرچقدر سهم وب سایت شما از این کاربران بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات، ارائه خدمات یا حتی دریافت تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب بیشتر به سئو و حضور در صفحه اول گوگل نیاز خواهیم داشت و در این زمینه باید سایت بهینه سازی لازمه را داشته باشد.

 تفاوت سئو Off-page و On-page در چیست؟ 

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

__________________________ سئو داخلی یا همان On-page__________________________

سئو داخلی یا همان On-page به معنی بهینه سازی وب برای درک بهتر توسط ربات های گوگل است. هر فعالیتی که در سایت خود انجام میدهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی صفحات و یا نسخه موبایل ، بر سئو ی سایت تاثیر گذار خواهد بود. به مجموعه فعالیت های انجام شده در داخل وب سایت ، سئو داخلی گفته میشود./

مهمترین بخش ها عبارتند از:

  • استفاده صحیح از تگ های متا

  • مشخص نمودن درست عنوان ها و تگ های هدینگ

  • تدوین ساختار مناسب برای آدرس دهی صفحات

  • بهینه سازی تصاویر سایت

  • تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت

  • طراحی نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو بودن صفحات

  • بهینه سازی سرعت لود شدن صفحات

و تکنیک های دیگر ….

__________________________ سئو خارجی (بیرونی) یا همان Off-page__________________________

سئو خارجی (بیرونی) یا همان Off-page به مجموعه فعالیت های شما در خارج از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و گستردگی محتوا و همچنین ایجاد مسیرهای دسترسی از بیرون  به داخل سایت گفته می‌شود. مهمترین فعالیت ما در بیرون سایت کسب بک لینک های ارزشمند است. در نظر داشته باشید که هر سایتی غیر از سایت شما که به یکی از صفحات شما لینک داده باشد یک بک لینک محسوب شده و میتواند بر جایگاه شما در نتایج گوگل تاثیرگذار باشد. روش های مختلفی برای کسب بک لینک ارزشمند وجود دارد که مهم ترین آن ها  عبارتند از : 

  • تبادل لینک

  • خرید بک لینک

  • ریپورتاژ آگهی

  • نوشتن محتوای ارزشمند و یونیک

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و لینکدهی آن به سایت 

  • ارسال دیدگاه در سایت های مرتبط با وب سایت شما

به یاد داشته باشید که لینک سازی درست تاثیر بسیار زیادی بر جایگاه شما خواهد داشت و همین امر موجب شده در سال های اخیر تکنیک های مختلفی برای کسب بک لینک رایج شوند. همچنین تاثیر این تکنیک ها بر نتایج گوگل به حدی زیاد بوده که این موتور جستجو برای جلوگیری از همهگیر شدن آنها الگوریتم های جدیدی را معرفی کرده است. الگوریتم هایی به نام های پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوارهستند که این الگوریتم ها سایت هایی که قوانین گوگل در لینک سازی را نادیده گرفته اند شناسایی کرده و جایگاه آنها در نتایج گوگل را کاهش میدهند یا به عبارت دیگر سایت هایی با لینک سازی غیرطبیعی را جریمه میکنند.

 سئوی کلاه سفید و کلاه خاکستری و کلاه سیاه چیست؟ 

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

این مقاله رو هم حتما بخونید !   آغاز پنجمین سال طراحی وب، در کنار شما صاحبان کسب و کار را گرامی میداریم

نام کلاه از فیلم های وسترن سینمای کلاسیک دریافت شده است که معمولا نقش منفی در فیلم با کلاه سیاه به سر نمایش داده می‌شد. در واقع تقابل خیر و شر در سئو هم حکمرانی دارد. البته این نام گذاری را خیلی جدی نگیرید هدف مشخص کردن مرز میان تکنیک های استاندارد و تکنیک های فریبنده برای گوگل می‌باشد.

__________________________ سئو کلاه سیاه __________________________

تکنیک های کلاه سیاه عموما بر رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. هدف اصلی از این کار کسب جایگاه بهتر در نتایج ، ولی غیرواقعی است و تلاش میشود از نقط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده شود. برخی از تکنیکهایی که گوگل مستقیما به آنها اشاره کرده است به شرح زیر است:

  •  ایجاد صفحاتی با محتوای اتوماتیک و جمع آوری شده

  • ریدایرکت مخفیانه

  • تقلب در نشانه گذاری محتوا

  • انجام جستجو و رفتار تقلبی در گوگل

  • متن یا لینک پنهان شده در صفحه

  • محتوای کم و بی ارزش

  • تکرار غیرمعمول کلمات در صفحه

در نظر داشته باشید که تکنیک های کلاه سیاه مدام در حال تغییر هستند و در هر زمانی که گوگل راه حلی برای شناسایی این وب سایت ها پیدا میکند روش های جدیدی برای فریب گوگل ایجاد میشوند. همچنین در این روش (کلاه سیاه) وبسایت شما خیلی سریع رشد میکنید و به جایگاه مناسب میرسید ولی جایگاه شما بسیار لغزنده خواهد بود و زمانی ممکن است توسط گوگل جریمه شده و از لیست نتایج حذف شوید.

 

__________________________ سئو کلاه خاکستری__________________________

در مورد کلاه خاکستری میتوان گفت که تکنیک هایی نیز وجود دارند که در میان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار میگیرند که به آنها سئو کلاه خاکستری می گوrم. این تکنیک ها عموما به روش های کلاه سیاه نزدیک تر هستند ولی به گونه ای برنامه ریزی و اجرا میشوند که گوگل قادر به درک و تشخیص آنها از روش های سفید نباشد.

__________________________ سئو کلاه سفید __________________________

 

در مورد سئوی کلاه سفید باید بگیم که سئو کلاه سفید به تکنیک هایی گفته میشود که براساس اصول و قواعد اعلام شده توسط گوگل محتوای خود را تهیه و منتشر میکنند و از هر گونه راه میانبر پرهیز میکنند. مهمترین نشانه های سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • محتوای اختصاصی و با کیفیت

  • لینک سازی واقعی میان صفحات داخلی سایت

  • ارسال پست مهمان در سایت های مرتبط

  • لینک سازی واقعی از طریق معرفی شما توسط سایت های دیگر

تکنیک های کلاه سفید معمولا زمان زیادی برای نتیجه گیری نیاز دارند و استراتژی بلند مدت محسوب میشوند ولی زمانیکه شما به نقطه موفقیت برسید حفظ و ارتقای آن بسیار راحت تر است.

 روش کار موتورهای جستجوگر چیست؟ 

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

موتورهای جستجو برای تحلیل محتوای وب و سرویس دهی مناسب به کاربران خود ، سه وظیفه اصلی خود را به اجرا میگذارند که عبارتند از:

  • Crawling خزش در محتوای سایت ها

  • Indexing تهیه یک نسخه از صفحه و تحلیل محتوای آن

  • Results نمایش نتایج مناسب براساس محتوای ایندکس شده

 

Crawling چیست؟

گوگل برای دسترسی به محتوای یک سایت، ربات های نرم افزاری طراحی کرده است که همانند یک کاربر وارد سایت شما شده و با خزش (crawl )  در آن تلاش میکنند محتوای صفحه سایت شما را دریافت کنند. در این فرآیند همه ی بخش ها شامل محتوا، عنوان، تصاویر، لینک و هرچیزی که در محتوای آن صفحه از سایت موجود است و دسترسی به آن محتوا ، برای ربات گوگل ممکن باشد، بررسی خواهد شد. ربات های گوگل از پروتکل های مشخصی برای بررسی صفحات وب استفاده میکنند و اگر بخواهید تعدادی از صفحه های مجود در سایت شما توسط گوگل بررسی نشود و در نتایج گوگل نمایش انجام نپذیرد، میتوانید از طریق فایل  robots.txt این کار را انجام و عملیاتی نمائید.

 

Index گوگل چیست؟

در نظر داشته باشید، زمانی که بررسی یک صفحه توسط ربات تمام شد، فرآیند ایندکس کردن ان صفحه توسط گوگل آغاز می‌گردد. تصور کنید که وبسایت شما و وب سایتهای دیگر موجود در اینترنت، یک کتابخانه بسیار بزرگ است و گوگل تلاش میکند یک فهرست کامل از کتاب های موجود، موضوع هرکدام و محتویات آنها تهیه کند. زمان ایندکس شدن یک صفحه توسط گوگل همیشه به یک اندازه نیست و فاکتورهای مختلفی بر آن تاثیرگذار است هر بار که ربات گوگل به صفحه شما مراجعه کند اگر متوجه تغàراتی در آن صفحه، شامل تغییرات در محتوا یا اضافه شدن محتوا شود مجدد فرآیند ایندکس کردن گوگل برای آن صفحه انجام میشود. تا زمانیکه یک صفحه توسط گوگل ایندکس نشود هرگز در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود. پس اولین قدم برای قرار گرفتن در نتایج جستجو مطمئن شدن از ایندکس شدن صفحات وب سایت در گوگل می باشد.

 

این مقاله رو هم حتما بخونید !   نمونه وبسایت سالن آرایشی بانوان

Results نمایش نتایج

نتایج جستجو هم برای کاربران و هم برای صاحبان وب سایت اهمیت زیادی دارد. زمانیکه بعنوان یک کاربر عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنید، گوگل از میان صفحاتی که پیش از آن ایندکس کرده است نتایج مرتبط با جستجوی شما را پیشنهاد میدهد. این فرآیند بسیار پیچیده است زیرا از میان صدها میلیون وب سایت و شاید میلیاردها صفحه موجود در وب باید نتایج مورد نظر شما را شناسایی کرده و نمایش دهد. برای اینکار الگوریتم های متنوعی نوشته شده است و گوگل همواره در حال ارتقا و بهینه کردن این الگوریتم هاست.

هرگز فرآیند بررسی صفحات و رتبه بندی توسط گوگل اعلام نشده و نخواهد شد ولی براساس مشاهدات وبمستران و آموزشهایی که توسط خود گوگل منتشر میشود چندین فاکتور تاثیرگذار براین رتبه بندی شناسایی شده اند. گوگل اعلام کرده که برای رتبه بندی صفحات بیش از ۲۰۰ فاکتور را در نظر میگیرد در اینجا به تعدادی از مهمترین فاکتورهای مورد نظر گوگل اشاره میکنیم:

  • میزان به روزرسانی سایت و نرخ تولید محتوا

  • حجم صفحات سایت و سرعت بارگذار ی

  • میزان اعتبار و ارتباط موضوعی بک لینک های سایت

  • حجم محتوای صفحه و ارتباط موضوعی محتوای همه صفحات سایت

  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی در متن، عنوان، تصاویر و لینک ها

  • نوع نگارش محتوا و غلط های املایی

  • ساختار لینک سازی داخلی سایت

  • طراحی ریسپانسیو سایت و نمایش صحیح در موبایل و تبلت

  • اعتبار دامنه

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

  • رفتار کاربران، ارسال دیدگاه و امتیازدهی در صفحه

  • تجربه کاربری و میزان رضایت کاربران(Experience User)

  • ضریب خروج (rate Bounce (از سایت و نرخ کلیک در نتایج گوگل (CTR)

همانطور که در مطالب پیشین هم اشاره کردیم ، میتوان گفت که فاکتورهای تاثیر گذار در سئو را به دو دسته اصلی سئو داخلی و بیرونی یا همان page-On و-Off page تقسیم میشوند، که هر کدام از این دو بخش (داخلی و خارجی) نتایج مهمی در سئوی سایت را در بر دارند، که استفاده از هر دوی آنها نتیجه مطلوبی در بهینه سازی وب را به ارمغان می‌آورد.

 ایندکس (Index) شدن مطالب در گوگل به چه معناست؟ 

سئو و بهینه سازی وب چیست؟

 

موضوع ایندکس شدن مطالب د یا صفحات در گوگل را در بخش بالایی توضیح دادیم که اینجا هم مروری بر آن مجدد خواهیم داشت.

ایندکس شدن، فرایندی است که در آن گوگل، پس از بازدید و آگاهی از صفحات سایت، محتویات آن را ذخیره‌سازی کند. زمانی که گوگل محتوای جدید سایت را پیدا کند (درصورت رعایت اصول و توصیه‌ها)، این محتوا در نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شود. بنابراین زمانی ایندکس شدن صورت می‌گیرد که گوگل محتوای یک صفحه از سایت را در پایگاه داده‌های خود ذخیره کند.

به این مطلب مهم و ارزشمند توجه نمائید، تا زمانی که برای صفحات جدید سایت شما فرایند ایندکس شدن صورت نگرفته باشد، از نظر گوگل این صفحات وجود ندارند چون گوگل از وجود آن‌ها آگاه نیست. بنابراین تا زمانی که صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشد، نمی‌توانید در لیست نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر شوید.

همچنان در نظر داشته باشید، زمانی که بررسی یک صفحه توسط ربات تمام شد، فرآیند ایندکس کردن ان صفحه توسط گوگل آغاز می‌گردد. تصور کنید که وب یک کتابخانه بسیار بزرگ است و گوگل تلاش میکند یک فهرست کامل از کتاب های موجود، موضوع هرکدام و محتویات آنها تهیه کند. زمان ایندکس شدن یک صفحه توسط گوگل همیشه به یک اندازه نیست و فاکتورهای مختلفی بر آن تاثیرگذار است هر بار که ربات گوگل به صفحه شما مراجعه کند اگر متوجه تغییراتی در آن صفحه، شامل تغییرات در محتوا یا اضافه شدن محتوا شود مجدد فرآیند ایندکس کردن گوگل برای آن صفحه انجام میشود. تا زمانیکه یک صفحه توسط گوگل ایندکس نشود هرگز در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود. پس اولین قدم برای قرار گرفتن در نتایج جستجو مطمئن شدن از ایندکس شدن صفحات وب سایت در گوگل می باشد.

سئو و بهینه سازی وب چیست ؟ سئو و بهینه سازی وب سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ‎سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه... · ‎لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - وبمسترهفت سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ ( اهمیت seo سایت چیست؟) سئو چیست | seo چیست | معنای بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 بهینه سازی وب سایت چیست؟ | چگونه می توان سایتم را سئو کنم! بهینه سازی وب سایت | سئو وبسایت | SEO آموزش سئو و بهینه سازی وب وبمستری سایت با وبمسترهفت ویترین آنلاین خود را با ما بسازید

سئو و بهینه سازی وب چیست ؟
سئو و بهینه سازی وب
سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟
SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
‎سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه… · ‎لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو – وبمسترهفت
سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ ( اهمیت seo سایت چیست؟)
سئو چیست | seo چیست | معنای بهینه سازی سایت چیست؟
سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در ۲۰۲۳
بهینه سازی وب سایت چیست؟ | چگونه می توان سایتم را سئو کنم!
بهینه سازی وب سایت | سئو وبسایت | SEO
آموزش سئو و بهینه سازی وب
وبمستری سایت با وبمسترهفت
ویترین آنلاین خود را با ما بسازید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      ثبت دامنهپروژه‌هاسئوناحیه‌کاربریپشتیبانی